დამატებულია კალათაში მარაგში არ არის საკმარისი რაოდენობა დამატებულია სურვილების სიაში უკვე დამატებულია სურვილების სიაში
cover

ბლოგი

იაპონური ხელოვნების მთავარი ნამუშევრების სიდიადე საიდუმლო

იაპონური ხელოვნების მთავარი ნამუშევრების სიდიადე საიდუმლო

 

"შედევრის" დასავლური კონცეფციის ანალოგად იაპონურ ტრადიციულ კერამიკაში შეიძლება ჩაითვალოს სიტყვა meibutsu - ნივთი სახელით. მართლაც, ამ თასის მხოლოდ სახელია შემორჩენილი, რადგან არც მისი შექმნის ზუსტი დრო, არც ადგილი და არც ოსტატის სახელი შემორჩენილა. მიუხედავად ამისა, იგი შედის იაპონიის ეროვნული საგანძურის რიცხვში და არის კერამიკის ერთ-ერთი ყველაზე ნათელი ნიმუში ეროვნულ სტილში.

ამ ნივთების სანახაობრივი სილამაზე ჩაის ოსტატებს ძალიან ხელოვნურად და გულწრფელად ეჩვენებოდათ. სრულყოფილი და ძვირადღირებული ნივთები - თასები, წყლის ჭურჭელი და ჩაიდანი - არ შეესაბამებოდა ზენ ბუდიზმის თითქმის ასკეტურ სულიერ კანონებს, რომელთა სულისკვეთებითაც განვითარდა ჩაის ცერემონია. ჩაის ბიზნესში ნამდვილი რევოლუცია იყო იაპონური კერამის  გამოჩენა.

ირისის თასის ფორმა მარტივი და არარეგულარულია. თიხის ნატეხი დაფარულია მსუბუქი მინანქრით. ეს უშუალობა იწვევს სულიერი თავისუფლებისა და ჰარმონიის განცდას. ნებისმიერ ადამიანს ან თუნდაც უსულო საგანს ზენ ბუდიზმის იაპონელი მიმდევრების შეხედულებებით აქვს ბუდას განმანათლებლური ბუნება და ადეპტის ძალისხმევა მიმართულია ამ ბუნების აღმოჩენაზე საკუთარ თავში და მის გარშემო არსებულ სამყაროში. 

კონტრასტი თასის უხეში ტექსტურასა და მის სიმარტივეს შორის მეტყველებს იმ პატივისცემაზე, რომელსაც იაპონელი ჩაის ოსტატები გამოხატავდნენ ჩაით მკურნალობის ცერემონიაზე. ამ გზით, ჩაის ცერემონია მონაწილეებს აძლევს "გზას" აღმოაჩინონ ისეთი საგნების ნამდვილი სილამაზე, როგორიცაა ტოფის თასი.